Zaproszenie do sieci. Czy wysyłać wiadomość powitalną?

🟣 97% otrzymanych przeze mnie zaproszeń do sieci nie posiada wiadomości powitalnej.

✅ 1%, przy którym wiadomość się pojawia, stanowi ofertę, która czeka na moją akceptację zaproszenia, by propozycja została przeze mnie wyświetlona; ✅ Kolejny 1 % to masowo wysyłane wiadomości o tej samej treści, często przy wsparciu wtyczki zewnętrznej, która po akceptacji zaproszenia wysyła również automatyczne podziękowanie za dodanie do sieci i zadaje pytania dot. wielkości mojej firmy i zapotrzebowania na usługi rekrutacyjne. ✅ Pozostałe 1% to osoby obserwujące mój profil i piszące wiadomość powitalną w nawiązaniu do moich treści (to przemiłe!)

🟣 “Zaproszenie do kontaktu bez wiadomości powitalnej to faux pas”

Obecnie obserwuję trend głoszący, że “jeżeli poszerzać sieć, to wyłącznie z uwzględnieniem wiadomości powitalnej i największym skupieniem na jednostce”. Nie do końca się z nim zgadzam. Będąc zupełnie szczerą, nie czuję się urażona otrzymywaniem zaproszeń nieposiadających personalizowanej wiadomości. Nie czuję również presji, by po otrzymaniu “anonimowego” zaproszenia od razu zwrócić się do danej osoby z pytaniem “W czym mogę pomóc? Dlaczego dodałeś/aś mnie do sieci?”, co bywa dla mnie deprymujące, gdy sama otrzymuję tego rodzaju wiadomość.

🟣 Interakcja - tak, ale tylko biznesowa?

Odwróćmy sytuację. Przez ostatnie parę miesięcy wysyłałam pozytywne słowa uznania dla twórczości innych użytkowników LinkedIna. Wszystkie odnoszące się do faktycznych wydarzeń. Czyste komplementy bez prób przemycenia sprzedaży jakichkolwiek usług, czy interesowności z mojej strony.

❗️Odpowiedź? Brak.

Wiadomości zwrotnej nie uzyskałam w przypadku zdecydowanej większości z nich (8/10). W pozostałych przypadkach brzmiała: “dziękuję, w czym mogę pomóc?” z jasnym ukierunkowaniem rozmowy w stronę biznesową. Wiem, że nie powinniśmy być wobec siebie anonimowi - nie na tym polega budowanie sieci w oparciu o relacje międzyludzkie. Nie powinniśmy być wobec siebie anonimowi również ze względu na algorytm - by nie interpretował sieci jako fikcyjnego tworu stworzonego w celu poszerzania zasięgów. I ostatecznie - wiem, że większość z nas jest tutaj w celu bardziej bezpośredniej, niż pośredniej sprzedaży (choć to akurat moje domniemanie w oparciu doświadczenia jak wyżej).

…………

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu i dodaj mnie do swojej sieci. Będzie mi również miło, gdy wyślesz mi wiadomość powitalną - na wszystkie odpisuję! ;)

Powiązane

Jak przeprowadzić wzorcowy layoff?

❌ Jedni zwalniają w trakcie 30 minutowej rozmowy na Teamsie, a drudzy…im tego nie zapominają.

Czytaj dalej

Ciche zatrudnienie. Szansa na rozwój, czy prosta droga do wypalenia?

📊 82% osób nigdy nie słyszało o zjawisku quiet hiringu. 📊 74% po zapoznaniu się z jego definicją przyznało, że istnieje ono powszechnie w jego branży.

Czytaj dalej

Quiet firing. Kiedy o cichym odejściu jest głośno.

❌ „Chcesz zredukować zespół, ale nie chcesz negatywnie wpływać na morale pozostałych pracowników? Zastosuj quiet firing”.

Czytaj dalej