Jeżeli nie akceptujesz zasad panujących w środowisku, które reprezentujesz, zmień:

Jeżeli nie akceptujesz zasad panujących w środowisku, które reprezentujesz, zmień:

a) zasady  b) środowisko.

Decyzja należy do Ciebie.

📸 Na ilustracji znajdują się maile, które otrzymałam od kandydatów, których wcześniej poinformowałam o tym, że nie zdecyduję się na złożenie im oferty. Przekazałam im zatem decyzję negatywną.

Szanując czas poświęcony na rozmowy każdej osobie, niezależnie od podjętej decyzji załączam szczegółowy feedback mając nadzieję, że pomoże to w jej rozwoju.

Dokładnie miesiąc temu Weronika Szatan pisała o wartości prostego ,,dziękuję’’ w kontekście tego, że kandydaci nie odpisują na przekazywany przez rekrutera feedback.

Marta Musioł pisała natomiast o tym jak negatywnie postrzegany jest zawód rekrutera i jak nad wyraz aktualne są zarzuty kierowane pod kątem naszej grupy zawodowej z powodu braku ujawnienia widełek płacowych w ofercie, ghostingu kandydatów, traktowania ich z góry a nie po partnersku i wiele innych.

🎯 Co możesz z tym zrobić jako rekruter?

Bądź zmianą!  …Albo nie przykładaj ręki do standardów niezgodnych z Twoimi przekonaniami.

Jak już wspomniałam pod postem Marty, możesz wzruszać ramionami, przymykać oczy na to, że pewne zachowania w naszej grupie zawodowej są pozbawione szacunku do drugiej strony i nieetyczne, mówić, że ,,tak po prostu jest’’, ,,nie zależy to ode mnie’’ albo przejąć inicjatywę i zmienić negatywnie postrzegane, utarte schematy.

Nie chcesz tego zmieniać? Ok, w końcu nie wszyscy musimy być dobrymi rekruterami. Skoro wszyscy są najlepsi, najlepszym nie jest nikt.

Myślisz, że na zdjęciu zostały ukazane jednostkowe przypadki?  Zaaplikuj na naszą ofertę, wejdź do procesu i sprawdź sam. Będzie to dla nas jeszcze większy motywator do podtrzymania ustalonych standardów. Czekam.

P.S Najlepsze życzenia z okazji światowego dnia pracownika HR, który przypada na 20 czerwca 🎁 🎉

………………

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu LinkedIn i dodaj mnie do swojej sieci. Będzie mi również miło, gdy wyślesz mi wiadomość powitalną - na wszystkie odpisuję! ;)

Powiązane

Jak przeprowadzić wzorcowy layoff?

❌ Jedni zwalniają w trakcie 30 minutowej rozmowy na Teamsie, a drudzy…im tego nie zapominają.

Czytaj dalej

Ciche zatrudnienie. Szansa na rozwój, czy prosta droga do wypalenia?

📊 82% osób nigdy nie słyszało o zjawisku quiet hiringu. 📊 74% po zapoznaniu się z jego definicją przyznało, że istnieje ono powszechnie w jego branży.

Czytaj dalej

Quiet firing. Kiedy o cichym odejściu jest głośno.

❌ „Chcesz zredukować zespół, ale nie chcesz negatywnie wpływać na morale pozostałych pracowników? Zastosuj quiet firing”.

Czytaj dalej