Jak pisać, by chciano Cię czytać?

Jak pisać, by chciano Cię czytać?

Widziałam publikacje dotyczące tego jak pisać i angażować odbiorców. Nie zgadzam się z 90% z nich.

Pamiętam, że na jednym ze szkoleń z budowania marki osobistej w sieci uczono nas, że w publikacjach powinniśmy dotykać tematów kontrowersyjnych - najlepiej szczepionek, aborcji albo słuszności celibatu 🤡

Wspomniano również o tym, że najlepiej wrzucać jak najwięcej ankiet, bo ludzie lubią “klikać”.

❌ Co ja o tym sądzę? Po 1 - nie zgadzam się z powyższym. Po 2 - wszystko „zależy” od tego na czym Ci „zależy” :)

Z mojego doświadczenia wyodrębnić należy 2 sytuacje. Czy pisząc: 🎯 Budujesz swoją markę osobistą w sieci? 🎯 Czy działasz angażując odbiorców (mówiąc kolokwialnie - dbasz o lajki i zasięgi?).

Jeżeli chcesz pisać treści, które będą angażować odbiorców: ✅ keep it short ✅ pamiętaj, że ludzie lubią i chcą czytać o sobie ✅ …albo o tym co może być pomocne dla nich (nie interesuje ich to, że właśnie skończyłeś kolejny kurs). ✅ skup się na tym, by odbiorcy czerpali coś z Twoich treści dla siebie

Jeżeli natomiast zależy Ci na budowaniu swojej marki osobistej, chcesz pokazać potencjalnemu pracodawcy, że robisz nowe kursy, angażujesz się z w szkolenia itd - wówczas nie licz na wielotysięczne zasięgi.

Smutna prawda jest taka, że większości osób nie interesuje to, co robisz, jeżeli nie czerpią z tego żadnego benefitu.

Posiadanie takiego profilu jak najbardziej ma sens, ponieważ kreujesz swoją markę jako profesjonalnego, świadomego pracownika, natomiast nie będziesz jednym z pierwszych, najbardziej rozpoznawalnych wyborów branżowych.

………………..

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu LinkedIn i dodaj mnie do swojej sieci. Będzie mi również miło, gdy wyślesz mi wiadomość powitalną - na wszystkie odpisuję! ;)

Powiązane

Jak przeprowadzić wzorcowy layoff?

❌ Jedni zwalniają w trakcie 30 minutowej rozmowy na Teamsie, a drudzy…im tego nie zapominają.

Czytaj dalej

Ciche zatrudnienie. Szansa na rozwój, czy prosta droga do wypalenia?

📊 82% osób nigdy nie słyszało o zjawisku quiet hiringu. 📊 74% po zapoznaniu się z jego definicją przyznało, że istnieje ono powszechnie w jego branży.

Czytaj dalej

Quiet firing. Kiedy o cichym odejściu jest głośno.

❌ „Chcesz zredukować zespół, ale nie chcesz negatywnie wpływać na morale pozostałych pracowników? Zastosuj quiet firing”.

Czytaj dalej