Dlaczego nie warto poprzestawać na “nie”?

❓Dlaczego nie warto poprzestawać na “nie”?

Zmieniasz pracę. Początkowo czułeś niepokój, w końcu tyle mówi się o tym, że rynek obecnie nie rozpieszcza. Jesteś w toku rozmów z kilkoma firmami, ostatecznie wszystkie z nich zdecydowały się złożyć Ci ofertę. Wybierasz tę jedną. Co z resztą? “Reszta nie jest mi już potrzebna”, “nie będę się tłumaczyć” myślisz. Wysyłasz zdawkowego maila “nie jestem już zainteresowany, proszę nie dzwonić”.

Co tracisz podejmując taką decyzję?

✅ Kontroferta

Wchodząc w “niewygodną” rozmowę o powodach odrzucenia oferty możesz sprawdzić na ile danej firmie na Tobie zależy. Być może na Twoją decyzję wpłynęła stawka finansowa? A może możliwość pracy zdalnej? Druga strona o tym nie wie! Pozwól konkurencji się wykazać - otwarcie skonfrontuj z nimi wady i zalety ich oferty, aby dać im szansę zmiany Twojego zdania.

✅ Miły wpis w ATS-ie

W wewnętrznych systemach do zarządzania rekrutacjami przy danym kandydacie często natknąć się można na zwroty typu “przemiła, komunikatywna osoba, polecam!” albo obszerne opisy procesu oraz tego co w danym kontekście sytuacyjnym wyszło/ nie wyszło. Z drugiej strony, znaleźć tam mogą się również uwagi krytyczne typu “kandydat permanentnie nie odbiera telefonu i nie odpisuje na maile” albo “przestał się odzywać po 2 etapie procesu”. Swoimi działaniami możesz zapewnić sobie pozytywną notkę w wewnętrznym systemie danej firmy albo…tę mniej przychylną. Miej to na uwadze.

✅ Przyszłe okazje

Tworząc pozytywne skojarzenia ze swoją osobą, rekruter może rekomendować Cię w przyszłości na inne wakaty bądź polecać się innym rekruterom z branży. Warto? Warto.

✅ Szacunek

Mało nośny temat, ale skoro wymagamy go od drugiej strony, to warto zadbać o niego również ze swojej. Irytuje Cię brak feedbacku po procesie? Sam go udzielaj.

✅ Potencjał ulepszeń po stronie firmy

Rekruterzy chcą ulepszać swoje procesy. Serio, serio! Ale czasem po prostu nie umieją wejść w buty kandydata i stwierdzić, co jest nie tak. Jeżeli wrócisz do nich z informacją zwrotną na temat tego, co wpłynęło na Twoją decyzję, będą bardziej niż wdzięczni za to, że im to komunikujesz. W końcu większość osób woli uniknąć konfrontacji, zasłonić się wyborem innej firmy i udać, że problem nie istnieje. Daj firmie szansę na poprawę, być może tym ruchem zapiszesz się w jej pamięci na tyle, że wrócą do Ciebie ponownie z ofertą, kto wie?

…………

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu i dodaj mnie do swojej sieci. Będzie mi również miło, gdy wyślesz mi wiadomość powitalną - na wszystkie odpisuję! ;)

Powiązane

Jak przeprowadzić wzorcowy layoff?

❌ Jedni zwalniają w trakcie 30 minutowej rozmowy na Teamsie, a drudzy…im tego nie zapominają.

Czytaj dalej

Ciche zatrudnienie. Szansa na rozwój, czy prosta droga do wypalenia?

📊 82% osób nigdy nie słyszało o zjawisku quiet hiringu. 📊 74% po zapoznaniu się z jego definicją przyznało, że istnieje ono powszechnie w jego branży.

Czytaj dalej

Quiet firing. Kiedy o cichym odejściu jest głośno.

❌ „Chcesz zredukować zespół, ale nie chcesz negatywnie wpływać na morale pozostałych pracowników? Zastosuj quiet firing”.

Czytaj dalej