Znajdź ranę i posyp ją solą.
Nie znam się na marketingu 🤷🏼♀️
Na szczęście nie muszę, bo znam Kasię Ubysz, a gdzie Kasia Ubysz , tam i marketing rekrutacyjny.
🟣 Dziś samo mięso - wystawnie podane konkluzje z panelu “Skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne? Napiszmy je razem!” z grudniowej edycji Recruitment Open Community :
- “Co będę z tego miał?” - W ofercie szukamy korzyści dla siebie. W ogłoszeniu na wstępie umieść akapit dotyczący kandydata, NA KONIEC przesuń sekcję “o firmie”/ “kto zatrudnia?”.
- W rekrutacji podobnie jak w sprzedaży szukamy “pain point’ów” - znajdź ranę i posyp ją solą! Szukaj obszarów, które NIE odpowiadają kandydatowi w obecnej pracy i powiedz jak możesz pomóc mu naprawić jego problem.
- Przycisk “aplikuj/apply” powinien przesuwać się zgodnie z przesuwaniem się wzroku kandydata po tekście! Na swojej stronie nie zostawiaj go na samym początku, albo na końcu - niech towarzyszy ciągle kandydatowi w trakcie zapoznawania się z ofertą - zwiększa to prawdopodobieństwo ostatecznego złożenia aplikacji.
- Pisząc ofertę unikaj nic niewnoszących zwrotów typu “w związku z dynamicznym rozwojem”, “młody zespół”, “owocowe czwartki”.
- Zawsze uzasadniaj wymagania! Np. Oczekujemy poziomu języka angielskiego B2, PONIEWAŻ codziennie będziesz komunikował się z klientem w tym języku"!
- W ofercie pisz do “osoby” - nie mężczyzny/ kobiety - np. “szukamy osoby, która..”.
…………
🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu i dodaj mnie do swojej sieci.
🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]
🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.
Powiązane
Zgarnij moje 3 topowe prompty AI w HR!
🔥 3 gotowe prompty AI, które stosuję jako w ramach projektowania procesów HR u moich klientów:
Czytaj dalej🎁 Prezent od rekrutera? Zastanów się dwa razy!
🎁 Kandydacie, otrzymałeś kiedyś prezent od firmy przed rozpoczęciem współpracy z nią? Ja też nie.
Czytaj dalejJedno pytanie, na które odpowiedź chce znać każdy.
🔵 Oprah Winfrey, ikona telewizji, która przeprowadziła wywiady z ponad 37 000 osobami powiedziała, że jest jedno pytanie, które każda osoba zadaje jej po wywiadzie.
Czytaj dalej