Zdania, które zmieniły moje myślenie.
🟦 “Ludzie chętniej wysłuchają Cię dlatego, że Cię lubią - nie dlatego, że masz coś mądrego do powiedzenia”
Cytat dostrzeżony u Ewy Brok. Zdanie to z impetem otworzyło mi oczy na układy zdarzeń oparte na dysproporcji i nierównowadze sił, które kiedyś wydawały mi się niezrozumiałe i sprzeczne z zasadami logiki. W jednym momencie zrozumiałam, że relacje są podstawą wszystkiego. A jak pamiętamy, zawsze warto wyjść nie tylko od: “Chcesz mieć rację, czy relację?”, ale prędzej od: “By przekazać komuś swoją rację zacznij od relacji bo - sama racja nie wystarczy”.
🟦 ,,Relacje i dobre maniery zaprowadzą Cię tam, gdzie pieniądze nie dadzą rady’’ - Margaret Walker.
Odkąd pamiętam bardzo sceptycznie podchodziłam do pojęcia ,,znajomości’’. Budziło ono we mnie jawny sprzeciw z racji negatywnych konotacji z nepotyzmem i układami. Od zawsze uporczywie walczyłam o to, by móc zaznaczyć, że nikt mi nic nie “załatwił”. Pogląd ten pielęgnowałam do momentu, w którym zostałam zupełnie bezinteresowanie przez kogoś gdzieś polecona, a w działaniu tym nie było ani nuty kumoterstwa, jedynie czyste intencje. Ponownie wracamy na grunt refleksji, że relacje są podstawą wszystkiego, a my sami nie jesteśmy samotnymi wyspami. Warto pielęgnować w sobie wdzięczność w kontekście tego rodzaju gestów ze strony innych osób i pokusić się o odrobinę zaufania co do ich altruizmu :)
🟦 ”Mówię Ci o tym, bo mi na Tobie zależy”
Wyczytane w “7 wyzwaniach lidera” Sylwii Królikowskiej. Wiele osób doświadcza dyskomfortu związanego ze szczerym przekazywaniem informacji zwrotnej. Niektórzy rezygnują nawet z przekazania feedbacku drugiej stronie z racji “negatywnej” etykiety. Sylwia zostawia nas z radą, by dotkliwy do zniesienia feedback zacząć od zaznaczenia dobrej intencji: “mówię Ci o tym, bo mi na Tobie/ Twoim rozwoju/ naszej relacji zależy”. Sylwia podkreśla również, że “feedback jest prezentem, można go przyjąć albo nie” oraz, że druga osoba ma przede wszystkim ZROZUMIEĆ co jej powiedzieliśmy, a to czy i jak to przyjmie jest kwestią czasu. Odpowiadamy jedynie w granicach komunikatu, z którym zostawiliśmy drugą stronę. Zdanie to odwróciło o 180 stopni moje myślenie o “negatywnej” informacji zwrotnej.
…………
🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu i dodaj mnie do swojej sieci.
🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]
🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.
Powiązane
„Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.
⬇️ Bardzo lubię to przysłowie: „Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.
Czytaj dalejDlaczego łatwiej przełknąć spalony tost niż przyznać się do spalonej kariery?
Ludzie są dziwni. 🚨 Potrafią się wściec na zimną kawę w biurze, 🚨 zbyt wolną windę, 🚨 opóźnione spotkanie na Teamsach.
Czytaj dalej„To, co zdecydujesz się tolerować więcej niż raz, nieuchronnie stanie się wzorcem, który będzie się powtarzał.”
🙌 „To, co zdecydujesz się tolerować więcej niż raz, nieuchronnie stanie się wzorcem, który będzie się powtarzał.
Czytaj dalej