Trendy na rynku pracy w 2023 roku – oczami branży IT.

Od 2023 roku oczekuję przełomu w aspekcie normalizacji świadczenia pracy dla kilku podmiotów jednocześnie. Rewolucję w tej materii rozpoczęła trwająca już parę lat standaryzacja pracy w 100% zdalnej i postępująca elastyczność godzinowa. Zmiany te skutkują trendem skupienia na rezultacie, nie przepracowanych roboczogodzinach. W 2023 roku pracodawców będzie cechować większa otwartość na pracę w modelu zadaniowym, chęć zatrudniania freelancerów i współpraca oparta na zaufaniu. Przełomowe trendy będą dotyczyły również pracy zdalnej. Mowa tu o jeszcze większym nacisku na dookreślenie kultury organizacyjnej i weryfikowaniu dopasowania kandydata na tej płaszczyźnie, a także weryfikacji dopasowania do pełnienia roli zdalnej. Wzrośnie także rola działów HR przez popularyzację analityki HR i implementację podejścia data-driven HR. Na branżę coraz bardziej wpływają również nowe technologie, mam jednak szczerą nadzieję, że w 2023 roku nadal będziemy odbywać rozmowy personalne zgodnie z nazwą – osobiście, nie poprzez dwa chat-boty. A w przyszłości, kto wie? 🙂 - powiedziałam na łamach portalu IT Leaders.

Pod linkiem całość artykułu i wypowiedź pozostałych ekspertów: https://blog.it-leaders.pl/najwazniejsze-trendy-na-rynku-pracy-w-2023-roku-oczami-branzy-it/

………………..

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu LinkedIn i dodaj mnie do swojej sieci. Będzie mi również miło, gdy wyślesz mi wiadomość powitalną - na wszystkie odpisuję! ;)

Powiązane

Jak przeprowadzić wzorcowy layoff?

❌ Jedni zwalniają w trakcie 30 minutowej rozmowy na Teamsie, a drudzy…im tego nie zapominają.

Czytaj dalej

Ciche zatrudnienie. Szansa na rozwój, czy prosta droga do wypalenia?

📊 82% osób nigdy nie słyszało o zjawisku quiet hiringu. 📊 74% po zapoznaniu się z jego definicją przyznało, że istnieje ono powszechnie w jego branży.

Czytaj dalej

Quiet firing. Kiedy o cichym odejściu jest głośno.

❌ „Chcesz zredukować zespół, ale nie chcesz negatywnie wpływać na morale pozostałych pracowników? Zastosuj quiet firing”.

Czytaj dalej