Quick question. Jak pisać do kandydatów pasywnych?

Quick question.

📊 Czego nauczyliśmy się wysyłając 1000 cold e-maili w różnych wariantach treściowych do kandydatów?

“Propozycja współpracy”, “HR Manager - oferta pracy”, “Zatrudniamy!”, “Job opportunity”, “Join us!". 

Dlaczego wiadomości te mają niski współczynnik skuteczności w pozyskiwaniu uwagi kandydatów i chęci wejścia w dialog z rekruterem?

❌ Po 1 - bo we wskazany wyżej sposób piszą wszyscy. To już wiemy.  ❌ Po 2 - zwroty te nie rozwiązują problemu kandydata, tylko Twój, rekruterze. Zgadza się. Kandydat pasywny, czyli taki, który posiada dobrze płatną pracę, świetną atmosferę w zespole, benefity i work - life balance, nie ma interesu w pozyskaniu informacji, że “zatrudniasz” albo, że masz na imię Tomek i reprezentujesz firmę XYZ. 

Jak więc zrobić to inaczej? 📈 Statystyka rekrutacyjna na dziś:

✅ Zgodnie z tytułowym badaniem, skutecznością w pozyskiwaniu odpowiedzi na poziomie 66,7% może pochwalić się e-mail posiadający w temacie zwrot ,,quick question’’. Gwarantuje najwyższy odsetek responsywności wśród odbiorców;

✅ Czas poświęcony na przeczytanie Twojej wiadomości nie powinien przekraczać 15-20 sekund. Generuje to wzrost odpowiedzi na wiadomość na poziomie 300%;

✅ Filmy. Analogicznie, najwyższą skuteczność w pozyskiwaniu uwagi kandydata wykazały FILMY nie przekraczające 1 minuty. W filmie nie powinieneś przedstawiać całej oferty pracy (obowiązków, wymagań), a jedynie poinformować kandydata o zainteresowaniu jego osobą w kontekście zatrudnienia oraz wskazać powody dla których uważasz, że kandydat jest odpowiedni do pełnienia danej roli, następnie pozostawić jego wolnej woli chęć kontaktu w celu pozyskania szczegółów; 

✅ Ciekawostka: Wyższym poziomem responsywności cieszyły się filmy nagrane przez samych hiring managerów, które rekruterzy później dystrybuują;

✅ Odwołanie do języka korzyści kandydata. Jak wspomniałam na wstępie, mówiąc o sobie, swojej firmie, swojej ofercie, dajesz kandydatowi sygnał przy pierwszym kontakcie, że jesteś zainteresowany sobą, a nie nim. Zamiast tego odwołaj się do informacji zawartych w profilu osoby do której piszesz, obszarów zawodowych, w których chciałby się rozwijać albo nawet jej pasji. Dajesz wówczas do zrozumienia, że poświęciłeś czas na to, by upewnić się, że kandydat jest adekwatną osobą do stanowiska, które oferujesz, a nie jedną z 100 osób, którym wysłałeś w tym tygodniu identycznego, szablonowego maila, zmieniając jedynie imię w nagłówku. 

………………..

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu LinkedIn  i dodaj mnie do swojej sieci.

🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]

🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.

Powiązane

Zgarnij moje 3 topowe prompty AI w HR!

🔥 3 gotowe prompty AI, które stosuję jako w ramach projektowania procesów HR u moich klientów:

Czytaj dalej

🎁 Prezent od rekrutera? Zastanów się dwa razy!

🎁 Kandydacie, otrzymałeś kiedyś prezent od firmy przed rozpoczęciem współpracy z nią? Ja też nie.

Czytaj dalej

Jedno pytanie, na które odpowiedź chce znać każdy.

🔵 Oprah Winfrey, ikona telewizji, która przeprowadziła wywiady z ponad 37 000 osobami powiedziała, że ​​jest jedno pytanie, które każda osoba zadaje jej po wywiadzie.

Czytaj dalej