“Największą przewagą każdego zewnętrznego rekrutera jest fakt, że jest zewnętrznym rekruterem”.

“Największą przewagą każdego zewnętrznego rekrutera jest fakt, że jest zewnętrznym rekruterem”.

W książce “Candidate Experience. Jeszcze kandydat, czy już klient?” Maja Gojtowska  przywołała powyższy cytat, wskazując, że rekruter zewnętrzny “działa jako doradca. Zarówno klienta - potencjalnego pracodawcy, jak i kandydata - potencjalnego pracownika. Kiedy tylko zdamy sobie z tego sprawę, proces rekrutacji prowadzony przez osoby zewnętrzne widać w zupełnie innym świetle”.

Po wczorajszym poście, w którym oddałam głos niezadowolonym kontraktorom agencji pośrednictwa pracy, poszerzam perspektywę o głos drugiej strony.

Co na to sami rekruterzy agencyjni? Zapytałam, jakimi atutami przekonaliby do siebie kandydatów, którzy sceptycznie spoglądają na fakt, że reprezentują agencję rekrutacji/ pośrednictwa pracy:

✅ Udzielenie wskazówek pod kątem stawki rynkowej. Jak wspomniałam we wczorajszym poście, często w interesie rekrutera jest pozyskanie dla kandydata jak najwyższej stawki. Służy zatem zarówno radą w kontekście stawek rynkowych, jak i głębszą sugestią, gdy kandydat oczekuje znacznie zaniżonej kwoty; ✅ Przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej pod kątem konkretnego klienta; ✅ Dalsze zatrudnienie przy utracie projektu (agencja znajduje dla kandydata nową ofertę w przypadku utraty zatrudnienia u klienta, do którego pierwotnie kandydat został skierowany); ✅ Możliwość zmiany docelowego miejsca pracy w razie niezadowolenia z obecnego pracodawcy, czy projektu. ✅ Dostarczanie wszechstronnych ofert dla kandydatów biernych.

Zamykając temat, posłużę się również odwołaniem do posta Aga (Agnieszka) Myśliwczyk , która niedawno pisała o powodach zamknięcia agencji rekrutacji IT, przy okazji dzieląc się bardzo wartościowymi faktami i przemyśleniami z tego okresu czasu.

Od strony agencji jako problematyczne wskazano: 🚩 Brak zaufania wobec rekruterów agencyjnych (brak poczucia, że grają do tej samej bramki co kandydat); 🚩 Postrzeganie agencji jako dostawcy, a nie partnera biznesowego; 🚩 Zarzuty o brak transparentności (np. nieujawnianie nazwy firmy); 🚩 Agencja postrzegana jako zło konieczne (pogląd, że agencja nie zna roli, wysyła CV kandydata masowo bez zwrócenia uwagi na dopasowanie do profilu);

🚀 Jakie są Twoje przemyślenia po zapoznaniu się z tekstem?

………………..

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu LinkedIn i dodaj mnie do swojej sieci.

🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]

🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.

Powiązane

Zgarnij moje 3 topowe prompty AI w HR!

🔥 3 gotowe prompty AI, które stosuję jako w ramach projektowania procesów HR u moich klientów:

Czytaj dalej

🎁 Prezent od rekrutera? Zastanów się dwa razy!

🎁 Kandydacie, otrzymałeś kiedyś prezent od firmy przed rozpoczęciem współpracy z nią? Ja też nie.

Czytaj dalej

Jedno pytanie, na które odpowiedź chce znać każdy.

🔵 Oprah Winfrey, ikona telewizji, która przeprowadziła wywiady z ponad 37 000 osobami powiedziała, że ​​jest jedno pytanie, które każda osoba zadaje jej po wywiadzie.

Czytaj dalej