Każda firma potrzebuje HR, nie każda go ma.

Każda firma potrzebuje HR, nie każda go ma.

1# Każda firma potrzebuje HR, nie każda go ma.

,,Ktoś w końcu musi podpisywać te papiery!’’  „Onboarding?! Szkolenia?! Wdrożenie pracownicze?! Co to za dziwne słowa, ludzie mają sobie radzić, mnie nikt niczego nie wytłumaczył!” „Stawki rynkowe?! Ja jak zaczynałem, to pracowałem za darmo!!”

Jeżeli choć jedno z wyżej wymienionych zdań brzmi dla Ciebie znajomo, oznacza to, że w dziale HR Twojej firmy były osoby z przypadku. Nie istnieje nawet cień szansy, że osoba z fundamentalną wiedzą na temat dobrych HR-owych praktyk jest odpowiedzialna za tego rodzaju frazy.

🎯 2# Nie każda osoba odpowiedzialna w firmie za HR jest HR-owcem.

Procesy HR-owe są elementarne dla funkcjonowania każdej firmy i muszą trwać.

W najgorszym ze scenariuszy HR-em zajmuje się ktoś „przy okazji”. Wówczas nie każdy przejmuje się jakością i profesjonalizmem osób za niego odpowiedzialnym, bo praca HR-owca zostaje przerzucona na osoby losowe deprecjonując jednocześnie jej wartość i nadając rolę “niezbędnej konieczności”, a nie ważnego procesu na równi z innymi.

W kolejnym poście podzielę się z Wami przykładowymi problemami, które generuje fakt, że HR-em zajmuje się osoba z przypadku.

………………

W serii “Czy polski HR chyli się ku upadkowi?” przybliżam różnicę w percepcji tych samych zdarzeń przez dwie strony procesu (kandydata i rekrutera, HR-owca i pracownika). Celem jest skłonienie do większej wyrozumiałości i empatii wobec siebie, a także zrozumienie przyczyn takiego, a nie innego stanu rzeczy na gruncie organizacyjnym.

💡Więcej postów z serii pod tagiem: #whatiswrongwithhr

………………..

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu LinkedIn i dodaj mnie do swojej sieci.

🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]

🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.

Powiązane

„Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.

⬇️ Bardzo lubię to przysłowie: „Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.

Czytaj dalej

Dlaczego łatwiej przełknąć spalony tost niż przyznać się do spalonej kariery?

Ludzie są dziwni. 🚨 Potrafią się wściec na zimną kawę w biurze, 🚨 zbyt wolną windę, 🚨 opóźnione spotkanie na Teamsach.

Czytaj dalej

„To, co zdecydujesz się tolerować więcej niż raz, nieuchronnie stanie się wzorcem, który będzie się powtarzał.”

🙌 „To, co zdecydujesz się tolerować więcej niż raz, nieuchronnie stanie się wzorcem, który będzie się powtarzał.

Czytaj dalej