Jeśli nie masz kandydatek na najwyższe stanowiska w swojej firmie, nadszedł czas, by spojrzeć w lustro.

Jeśli nie masz kandydatek na najwyższe stanowiska w swojej firmie, nadszedł czas, by spojrzeć w lustro.

💄 Czerwona szminka z ogromnym napisem “to jest reklama dla mężczyzn”.

O co chodzi?

W 2019 roku firma L’Oreal Paris wypuściła kreatywną kampanię nawołującą do zatrudniania większej liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych.

Punktem zapalnym do rozpoczęcia działań w tym temacie był fakt, że 91,4% zarządów w całych Niemczech składa się z mężczyzn. Właśnie dlatego reklama wzywająca do wzmocnienia pozycji kobiet w rolach przywódczych została skierowana do nie kogo innego, a…mężczyzn.

Przygotowując się do kampanii firma ustaliła, że:

📈 Gdy kobiety zajmowały 30% stanowisk kierowniczych, rentowność firmy wzrosła o 15%. 📈 Kobiety na stanowiskach kierowniczych osiągały o 24% lepsze wyniki niż mężczyźni 📈 Firmy zatrudniające więcej kobiet na stanowiskach kierowniczych generowały o około 20% więcej patentów rocznie. 📈 Ponadto ustalono, że mniejsza liczba kobiet w rolach przywódczych jest często związana z koniecznością udowadniania swoich umiejętności, co w efekcie prowadzi do osiągania wyników znacznie przewyższających wyniki współpracowników, szczególnie w sytuacjach, gdy kobiety zdobywają najwyższe stanowiska.

A jakie są rekomendacje płynące z doświadczeń tych najlepszych?

✅ Jedna kobieta w zarządzie to za mało.

Włączenie jednej kobiety do struktur zarządczych wywołuje często więcej złego niż dobrego. Dochodzi wówczas do izolacji, ignorowania, umniejszania głosu, okopywania się w swoich obozach. Jednocześnie włącznie do struktur zarządczych kilku kobiet normalizuje tę kwestię prowadząc do tego, że kobiety nie są postrzegane jako “kobiety”, a po prostu jak liderzy. Warto o tym pamiętać!

✅ Bias nie dotyczy Ciebie, tylko systemu.

Piętą achillesową większości organizacji jest MÓWIENIE o tym jak różnorodność i równy dostęp do danych stanowisk jest ważny, podczas gdy za komunikatami tymi nie idą żadne działania w organizacji.

✅ To, co się mierzy jest zarządzane.

Czołowe firmy, które doprowadziły do reprezentacji kobiet na stanowiskach przywódczych rekomendują wyznaczenie mierników i celów w kontekście rekrutacji związanej z różnorodnością i równością. W konsekwencji zespół zaczyna je poważnie traktować i ma poczucie osobistej odpowiedzialności za realizację celów.

Na osłodę - Nie jest doskonale, ale jest lepiej niż było. Od 2023 roku ponad 10% firm z listy Fortune 500 jest prowadzonych przez kobiety.

A dlaczego warto? Na uwagę zdecydowanie zasługuje kampania “What It Takes To Be A Leader: Insights From Women In Leadership Roles” dostępna na YT.

…………

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu  i dodaj mnie do swojej sieci. Będzie mi również miło, gdy wyślesz mi wiadomość powitalną - na wszystkie odpisuję! ;)

Powiązane

Bez twarzy, bez uprzedzeń. Co wiesz o ślepej rekrutacji?

💡 Wyobraź sobie proces rekrutacyjny, w którym decyzje o zatrudnieniu opierają się wyłącznie na kompetencjach kandydatów.

Czytaj dalej

Ojciec lepszym kandydatem? Premia ojcowska na rynku pracy.

❗️“Mężczyzna, który zostaje ojcem, staje się bardziej pożądanym pracownikiem, ponieważ zależy mu na stabilności zatrudnienia dla dobra rodziny.

Czytaj dalej

Od dobrobytu do kryzysu. Rola KPI w utrzymaniu stabilności organizacji.

🍩 Wyobraź sobie firmę, w której pracownicy są zaangażowani i uśmiechnięci, a w powietrzu unosi się zapach świeżo parzonej kawy i pączków.

Czytaj dalej