Jak pisać, by chciano Cię czytać?

Jak pisać, by chciano Cię czytać?

Widziałam publikacje dotyczące tego jak pisać i angażować odbiorców. Nie zgadzam się z 90% z nich.

Pamiętam, że na jednym ze szkoleń z budowania marki osobistej w sieci uczono nas, że w publikacjach powinniśmy dotykać tematów kontrowersyjnych - najlepiej szczepionek, aborcji albo słuszności celibatu 🤡

Wspomniano również o tym, że najlepiej wrzucać jak najwięcej ankiet, bo ludzie lubią “klikać”.

❌ Co ja o tym sądzę? Po 1 - nie zgadzam się z powyższym. Po 2 - wszystko „zależy” od tego na czym Ci „zależy” :)

Z mojego doświadczenia wyodrębnić należy 2 sytuacje. Czy pisząc: 🎯 Budujesz swoją markę osobistą w sieci? 🎯 Czy działasz angażując odbiorców (mówiąc kolokwialnie - dbasz o lajki i zasięgi?).

Jeżeli chcesz pisać treści, które będą angażować odbiorców: ✅ keep it short ✅ pamiętaj, że ludzie lubią i chcą czytać o sobie ✅ …albo o tym co może być pomocne dla nich (nie interesuje ich to, że właśnie skończyłeś kolejny kurs). ✅ skup się na tym, by odbiorcy czerpali coś z Twoich treści dla siebie

Jeżeli natomiast zależy Ci na budowaniu swojej marki osobistej, chcesz pokazać potencjalnemu pracodawcy, że robisz nowe kursy, angażujesz się z w szkolenia itd - wówczas nie licz na wielotysięczne zasięgi.

Smutna prawda jest taka, że większości osób nie interesuje to, co robisz, jeżeli nie czerpią z tego żadnego benefitu.

Posiadanie takiego profilu jak najbardziej ma sens, ponieważ kreujesz swoją markę jako profesjonalnego, świadomego pracownika, natomiast nie będziesz jednym z pierwszych, najbardziej rozpoznawalnych wyborów branżowych.

………………..

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu LinkedIn i dodaj mnie do swojej sieci.

🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]

🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.

Powiązane

„Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.

⬇️ Bardzo lubię to przysłowie: „Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.

Czytaj dalej

Dlaczego łatwiej przełknąć spalony tost niż przyznać się do spalonej kariery?

Ludzie są dziwni. 🚨 Potrafią się wściec na zimną kawę w biurze, 🚨 zbyt wolną windę, 🚨 opóźnione spotkanie na Teamsach.

Czytaj dalej

„To, co zdecydujesz się tolerować więcej niż raz, nieuchronnie stanie się wzorcem, który będzie się powtarzał.”

🙌 „To, co zdecydujesz się tolerować więcej niż raz, nieuchronnie stanie się wzorcem, który będzie się powtarzał.

Czytaj dalej