Jak organizować swoją pracę zdalną?
Jak organizować swoją pracę zdalną? … i dlaczego warto dążyć do pracy głębokiej?
Jestem człowiekiem kalendarzem. Cyfrowym. W kalendarzu mam zapisane absolutnie wszystko.
🗓 Swój kalendarz dzielę na:
✔️ taski ✔️ spotkania ✔️ focus time
🎧 Czym jest focus time? Focus time pozwala mi skupić się na pracy głębokiej tzn. twórczej, koncepcyjnej. Od pracy płytkiej, głęboką odróżnia to, że ciężko jest wykonywać ją w obliczu wszelkich dystraktorów, takich jak ciągle spływające notyfikacje, odświeżający się e-mail.
Synchronizacja kalendarza z firmowym komunikatorem pozwala mi wyciszyć wszelkie powiadomienia od współpracowników i skupić się wyłącznie na pracy koncepcyjnej, na którą założyłam dany czas w moim kalendarzu.
🗓 Przy spotkaniach często korzystam z funkcji dodania opisu, tak aby pamiętać jakie pytania chcę zadać, bądź po prostu wklejam całą agendę przewidzianą na dany meeting.
📌 Dlaczego taski? Funkcja tasków w kalendarzu google jest bardzo przydatna z tego względu, że task pozostaje z nami do momentu odhaczenia go jako „wykonanego”. Nie sposób wówczas pominąć czegoś ważnego.
………………..
🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu LinkedIn i dodaj mnie do swojej sieci.
🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]
🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.
Powiązane
Byłam pracowniczką etatową 10/10.
🥇 Byłam pracowniczką etatową 10/10. A nagle stałam się: ❌ 9/10 - gdy powiedziałam „nie” na przemoc i brak szacunku w miejscu pracy.
Czytaj dalej„Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.
⬇️ Bardzo lubię to przysłowie: „Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.
Czytaj dalejDlaczego łatwiej przełknąć spalony tost niż przyznać się do spalonej kariery?
Ludzie są dziwni. 🚨 Potrafią się wściec na zimną kawę w biurze, 🚨 zbyt wolną windę, 🚨 opóźnione spotkanie na Teamsach.
Czytaj dalej