"HR to nie customer service".

“HR to nie customer service”.

HR to nie customer service.

Gdy zbyt wiele zależy od Pań pijących kawę i jedzących ciastko…

Wyobraź sobie sytuację, że pilnie potrzebujesz zaświadczenia o zatrudnieniu, by przedstawić je w instytucji bankowej.

Z telefonem przy uchu pędzisz do HR, jednocześnie komunikujesz rozmówcy: - Zaraz będę, na pewno podpiszą mi od ręki ten papierek. Zaświadczenie? Aaa tak, tak, no to też zaraz na miejscu pewnie mi je wystawią, co to takiego.

Na miejscu “Panie HR-ówki” informują Cię, abyś chwilę zaczekał.

O co chodzi, przecież widzisz Panią klikającą w skupieniu w klawiaturę i wpatrującą się w ekran komputera, a petent obecny na miejscu jest chyba ważniejszy?!

- Przepraszam, czy może mi Pani tutaj tylko podpisać, spieszę się.

Pani odrywa wzrok od komputera i informuje Cię, że niestety nie jest w stanie podpisać przedstawionego przez Ciebie świstka, bo nie ma on mocy prawnej, na zaświadczenie o zatrudnieniu obowiązuje osobny formularz, ponadto podpisać go może jedynie HR manager, którego obecnie nie ma w biurze. 

Prosi Cię również abyś złożył wskazany dokument i informuje, że skontaktuje się z Tobą, gdy będzie gotowy do odbioru. 

Absurd?  Zastanówmy się nad tym wspólnie.

✅ HR odpowiada za: absencje, ruchy kadrowe, sukcesje, oceny pracownicze, zaangażowanie, docenianie, markę pracodawcy, strategie zatrudnieniowe, procedury onboardingowe, exit interviews, szacowanie rotacji, organizację wydarzeń, kulturę organizacyjną, badanie potrzeb szkoleniowych i ich organizację, programy talentowe i wiele innych.

⛔️ HR nie odpowiada za: Natychmiastowe udzielenie pomocy Tobie i Twojej potrzebie.

Czy wiesz, że…

📌 To, że nie rozumiesz czyjejś pracy, nie oznacza, że musisz ją deprecjonować?

📌 Wytrącenie kogoś z pracy głębokiej powoduje ze osoba ta potrzebuje 26 min by powrócić do czynności nad którymi pracował.

📌 HR nie jest Ci winny natychmiastowego rozwiązywania Twoich problemów. Nie taka jest jego rola.

………………..

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu LinkedIn i dodaj mnie do swojej sieci.

🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]

🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic. 

Powiązane

„Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.

⬇️ Bardzo lubię to przysłowie: „Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.

Czytaj dalej

Dlaczego łatwiej przełknąć spalony tost niż przyznać się do spalonej kariery?

Ludzie są dziwni. 🚨 Potrafią się wściec na zimną kawę w biurze, 🚨 zbyt wolną windę, 🚨 opóźnione spotkanie na Teamsach.

Czytaj dalej

„To, co zdecydujesz się tolerować więcej niż raz, nieuchronnie stanie się wzorcem, który będzie się powtarzał.”

🙌 „To, co zdecydujesz się tolerować więcej niż raz, nieuchronnie stanie się wzorcem, który będzie się powtarzał.

Czytaj dalej