Dlaczego nikt nie czyta Twoich treści?
Dlaczego nikt nie czyta Twoich treści?
W ostatnim czasie widuję dużo regularnie publikujących twórców. Ich problem polega jednak na tym, że nie posiadają żadnych reakcji pod swoimi treściami. Dlaczego uważam, że mają z tym problem?
Widzę jak zostawiają polubienia pod swoimi własnymi publikacjami dla zwiększenia ich zasięgów i próbują angażować (nieistniejącą) społeczność do zabrania głosu.
Myślę, że ten post może trafić właśnie do tych twórców. Osób, które mierzą się z brakiem odbioru po drugiej stronie ekranu i brakiem zaangażowania publiczności.
Do rzeczy - Dlaczego nikt nie chce czytać Twoich postów?
❌ 1️⃣ Nie zbudowałeś sieci
W budowaniu sieci nie chodzi o dodawanie do kontaktów jak największej liczby osób. Większa sieć nie zawsze równa się większej liczbie polubień i reakcji pod Twoim postem.
Obierz target np. programiści/ HR-owcy/ Rekruterzy i konsekwentnie poszerzaj swoją sieć kontaktów o osoby reprezentujące tę grupę.
Po jakimś czasie zaczniesz zauważać stałych odbiorców, którzy śledzą Ciebie dla Twoich treści, a nie scrollując losowe posty w Internecie.
❌ 2️⃣ Twoje publikacje są zbyt długie (Estymacja: powyżej 3 min)
Jest to rzecz z którą miałam ogromny kłopot, jako że wywodzę się z uczelni wyższej. Publikacje naukowe rządzą się swoimi prawami. Zarzucano mi formalność i zbyt długie teksty. Niestety, tego rodzaju stylistyka nie sprawdza się w Internecie. Musisz dbać zarówno o prostotę języka, jak i estymację czasu zapoznania się z Twoim postem, optymalnie jest gdy wynosi on pomiędzy 1-3 min, co równa się 1200-1600 znaków = 15-20 linijek tekstu. Jest to zgodnie z najnowszym raportem LinkedIn ,,idealna długość posta’’.
❌ 3️⃣ Piszesz tekst ciągiem
Nie ma nic bardziej zniechęcającego niż zwarta ściana tekstu. Poza dbałością o estymację czasową warto rozważyć podział tekstu przy pomocy punktorów, akapitów, czy ikon emoji zaznaczających podjęcie nowego wątku.
❌ 4️⃣ Nie zachowujesz balansu pomiędzy wiedzą ekspercką, a własnymi opiniami
Pamiętaj - nie jesteś Wikipedią! Z doświadczeń moich i odbiorców treści mojego profilu wiem jedno: Społeczność chce zapoznawać się z wiedzą ekspercką podaną na podstawie moich własnych doświadczeń bądź opatrzonych moim indywidualnym komentarzem. Nie jesteś tu po to, by kopiować i wklejać teksty z Wikipedii!
❌ 5️⃣ Nie aktywizujesz się pod postami innych osób.
W interesie LinkedIna jest premiowanie treści, które zatrzymają jak najdłużej Twoją uwagę w portalu. Algorytm premiuje nie tylko publikacje otrzymujące dużą liczbę reakcji i wysoki współczynnik wyświetleń, udostępnień. Premiuje również wchodzenie w interakcję pod własnymi oraz cudzymi treściami.
🟢 Podsumowanie
Publikując regularnie kontent + obserwując swoją sieć przy pomocy analityki LinkedIn będziesz w stanie przewidzieć, który post trafi do Twoich odbiorców. Co więcej, będziesz w stanie oszacować, która seria będzie się “klikała”, która wygeneruje więcej komentarzy, a która odbije się echem.
Powodzenia! ;)
………………..
🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu LinkedIn i dodaj mnie do swojej sieci.
🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]
🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.
Powiązane
Zgarnij moje 3 topowe prompty AI w HR!
🔥 3 gotowe prompty AI, które stosuję jako w ramach projektowania procesów HR u moich klientów:
Czytaj dalej🎁 Prezent od rekrutera? Zastanów się dwa razy!
🎁 Kandydacie, otrzymałeś kiedyś prezent od firmy przed rozpoczęciem współpracy z nią? Ja też nie.
Czytaj dalejJedno pytanie, na które odpowiedź chce znać każdy.
🔵 Oprah Winfrey, ikona telewizji, która przeprowadziła wywiady z ponad 37 000 osobami powiedziała, że jest jedno pytanie, które każda osoba zadaje jej po wywiadzie.
Czytaj dalej