Dlaczego nie warto poprzestawać na “nie”?

❓Dlaczego nie warto poprzestawać na “nie”?

Zmieniasz pracę. Początkowo czułeś niepokój, w końcu tyle mówi się o tym, że rynek obecnie nie rozpieszcza. Jesteś w toku rozmów z kilkoma firmami, ostatecznie wszystkie z nich zdecydowały się złożyć Ci ofertę. Wybierasz tę jedną. Co z resztą? “Reszta nie jest mi już potrzebna”, “nie będę się tłumaczyć” myślisz. Wysyłasz zdawkowego maila “nie jestem już zainteresowany, proszę nie dzwonić”.

Co tracisz podejmując taką decyzję?

✅ Kontroferta

Wchodząc w “niewygodną” rozmowę o powodach odrzucenia oferty możesz sprawdzić na ile danej firmie na Tobie zależy. Być może na Twoją decyzję wpłynęła stawka finansowa? A może możliwość pracy zdalnej? Druga strona o tym nie wie! Pozwól konkurencji się wykazać - otwarcie skonfrontuj z nimi wady i zalety ich oferty, aby dać im szansę zmiany Twojego zdania.

✅ Miły wpis w ATS-ie

W wewnętrznych systemach do zarządzania rekrutacjami przy danym kandydacie często natknąć się można na zwroty typu “przemiła, komunikatywna osoba, polecam!” albo obszerne opisy procesu oraz tego co w danym kontekście sytuacyjnym wyszło/ nie wyszło. Z drugiej strony, znaleźć tam mogą się również uwagi krytyczne typu “kandydat permanentnie nie odbiera telefonu i nie odpisuje na maile” albo “przestał się odzywać po 2 etapie procesu”. Swoimi działaniami możesz zapewnić sobie pozytywną notkę w wewnętrznym systemie danej firmy albo…tę mniej przychylną. Miej to na uwadze.

✅ Przyszłe okazje

Tworząc pozytywne skojarzenia ze swoją osobą, rekruter może rekomendować Cię w przyszłości na inne wakaty bądź polecać się innym rekruterom z branży. Warto? Warto.

✅ Szacunek

Mało nośny temat, ale skoro wymagamy go od drugiej strony, to warto zadbać o niego również ze swojej. Irytuje Cię brak feedbacku po procesie? Sam go udzielaj.

✅ Potencjał ulepszeń po stronie firmy

Rekruterzy chcą ulepszać swoje procesy. Serio, serio! Ale czasem po prostu nie umieją wejść w buty kandydata i stwierdzić, co jest nie tak. Jeżeli wrócisz do nich z informacją zwrotną na temat tego, co wpłynęło na Twoją decyzję, będą bardziej niż wdzięczni za to, że im to komunikujesz. W końcu większość osób woli uniknąć konfrontacji, zasłonić się wyborem innej firmy i udać, że problem nie istnieje. Daj firmie szansę na poprawę, być może tym ruchem zapiszesz się w jej pamięci na tyle, że wrócą do Ciebie ponownie z ofertą, kto wie?

…………

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu  i dodaj mnie do swojej sieci.

🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]

🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.

Powiązane

„Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.

⬇️ Bardzo lubię to przysłowie: „Jeśli wsiadłeś do niewłaściwego pociągu – wysiądź na pierwszej stacji. Im dalej pojedziesz, tym droższy będzie powrót”.

Czytaj dalej

Dlaczego łatwiej przełknąć spalony tost niż przyznać się do spalonej kariery?

Ludzie są dziwni. 🚨 Potrafią się wściec na zimną kawę w biurze, 🚨 zbyt wolną windę, 🚨 opóźnione spotkanie na Teamsach.

Czytaj dalej

„To, co zdecydujesz się tolerować więcej niż raz, nieuchronnie stanie się wzorcem, który będzie się powtarzał.”

🙌 „To, co zdecydujesz się tolerować więcej niż raz, nieuchronnie stanie się wzorcem, który będzie się powtarzał.

Czytaj dalej