Dlaczego benefity nie działają?

Dlaczego benefity nie działają?

❌ “U nas ten benefit się nie sprawdził”

Każdy z nas zna ten schemat: firma wdraża nowe narzędzie, które po kilku tygodniach popada w zapomnienie. Albo wprowadza benefit, o którym pracownicy nie wiedzą albo nie pamiętają. Czy program, za który płaci się co miesiąc, ale nikt z niego nie korzysta.

A dlaczego benefity nie działają w organizacjach?

❌ Nie wyznaczyłeś/aś koordynatora programu

Wbrew pozorom nie chodzi tu o to, by utworzyć nowe, konkretne stanowisko, które będzie się nazywało “koordynator benefitów”, ale by obciążyć odpowiedzialnością za nie konkretną osobę. Do jej obowiązków będzie należało m.in monitorowanie poziomu satysfakcji pracowników, monitorowanie używalności benefitu, raportowanie.

❌ Nie wyznaczyłeś/aś celów biznesowych

tak, tak, moi drodzy. Benefity nie są tylko po to by było miło ;) nawet jeżeli powołujesz się na ten argument, to celem biznesowym w tym wypadku może być to, by zatrzymać w firmie najlepsze talenty, czyli by było im tak miło, żeby nawet nie myśleli o opuszczeniu organizacji.

❌ Nie mierzysz i nie raportujesz postępów realizacji celu

Idąc dalej za celami biznesowymi, może być nim też na przykład to, by przyciągnąć do organizacji talenty, a zatem nacisk jest położony na rekrutację i na to na ile posiadanie danego benefitu zaważyło na decyzji o dołączeniu do firmy.

…………

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu       i dodaj mnie do swojej sieci.

🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]

🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.

Powiązane

Zamiast pytać “Czy dam radę to znieść?”, zadaj sobie pytanie: “czy chcę to znosić?”.

❌ Zamiast pytać “Czy dam radę to znieść?”, zadaj sobie pytanie: “czy chcę to znosić?”.

Czytaj dalej

Zanim podpiszesz umowę: 5 pytań, które musisz zadać swojemu szefowi.

🤯 “Nie podpiszę umowy, dopóki nie będę mieć pewności, że mój szef jest kimś, z kim chcę pracować”.

Czytaj dalej

Milcz albo mów jak profesjonalista. Jak nie uwłaczać sobie na rozmowie o pracę?

📃 “Certyfikatu żadnego nie mam, ale dogadam się” - padło na rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko, gdzie płynny angielski był KLUCZOWYM wymaganiem.

Czytaj dalej