Dlaczego benefity nie działają?

Dlaczego benefity nie działają?

❌ “U nas ten benefit się nie sprawdził”

Każdy z nas zna ten schemat: firma wdraża nowe narzędzie, które po kilku tygodniach popada w zapomnienie. Albo wprowadza benefit, o którym pracownicy nie wiedzą albo nie pamiętają. Czy program, za który płaci się co miesiąc, ale nikt z niego nie korzysta.

A dlaczego benefity nie działają w organizacjach?

❌ Nie wyznaczyłeś/aś koordynatora programu

Wbrew pozorom nie chodzi tu o to, by utworzyć nowe, konkretne stanowisko, które będzie się nazywało “koordynator benefitów”, ale by obciążyć odpowiedzialnością za nie konkretną osobę. Do jej obowiązków będzie należało m.in monitorowanie poziomu satysfakcji pracowników, monitorowanie używalności benefitu, raportowanie.

❌ Nie wyznaczyłeś/aś celów biznesowych

tak, tak, moi drodzy. Benefity nie są tylko po to by było miło ;) nawet jeżeli powołujesz się na ten argument, to celem biznesowym w tym wypadku może być to, by zatrzymać w firmie najlepsze talenty, czyli by było im tak miło, żeby nawet nie myśleli o opuszczeniu organizacji.

❌ Nie mierzysz i nie raportujesz postępów realizacji celu

Idąc dalej za celami biznesowymi, może być nim też na przykład to, by przyciągnąć do organizacji talenty, a zatem nacisk jest położony na rekrutację i na to na ile posiadanie danego benefitu zaważyło na decyzji o dołączeniu do firmy.

…………

🔔 Interesują Cię treści na temat rekrutacji i HR? Kliknij “zaobserwuj” na moim profilu       i dodaj mnie do swojej sieci.

🤝 Chcesz zaprosić mnie do wypowiedzi eksperckiej, wywiadu, webinaru albo swojego podcastu? Napisz na [email protected]

🩵 Pamiętaj, że znajdziesz mnie również na moim Instagramie: hrismatic.

Powiązane

Zgarnij moje 3 topowe prompty AI w HR!

🔥 3 gotowe prompty AI, które stosuję jako w ramach projektowania procesów HR u moich klientów:

Czytaj dalej

🎁 Prezent od rekrutera? Zastanów się dwa razy!

🎁 Kandydacie, otrzymałeś kiedyś prezent od firmy przed rozpoczęciem współpracy z nią? Ja też nie.

Czytaj dalej

Jedno pytanie, na które odpowiedź chce znać każdy.

🔵 Oprah Winfrey, ikona telewizji, która przeprowadziła wywiady z ponad 37 000 osobami powiedziała, że ​​jest jedno pytanie, które każda osoba zadaje jej po wywiadzie.

Czytaj dalej